Tomasz Szymański marknadsdirektör på Drutex SA
Tomasz Szymanski har tillträtt tjänsten som marknadsdirektör för Drutex SA, en ledande tillverkare av fönster- och dörrsnickerier i Europa, från februari 2025. Han kommer att ansvara för utveckling och implementering av varumärkets marknadsförings- och handelsstrategi samt för aktiviteter som bygger upp varumärkets globala erkännande, inklusive sponsorprojekt.
Tomasz Szymański är en person som har varit känd i marknadsföringsvärlden i flera år. Han har mer än 20 års erfarenhet, inte bara inom denna bransch, utan även inom försäljning (B2B, B2C och e-handel) samt inom affärsutveckling och företagsledning. Han har bland annat framgångsrikt lett företag som sysslar med IT-lösningar och digital transformation.
- Att leda marknadsföringen på Drutex SA, ett företag med en väletablerad och stark ställning i Europa och världen, är förvisso en enorm utmaning, men samtidigt en förädling och en möjlighet att direkt delta i genomförandet av internationella, storskaliga och ambitiösa projekt som syftar till att öka varumärkets globala erkännande och konkurrensfördelar - säger Tomasz Szymański. - Företaget, som förknippas med de största marknadsförings- och sponsringskampanjerna i Polen och några av de största i Europa, har framgångsrikt erövrat flera utländska marknader under flera år. Dessutom planeras inte mindre ambitiösa projekt. Samtidigt kommer jag, med hjälp av min erfarenhet hittills, att ägna särskild uppmärksamhet åt digital omvandling och användningen av de senaste lösningarna för att skapa hållbara konkurrensfördelar. Jag ser fram emot att arbeta med de underbara människor som utgör ett sådant exceptionellt företag”, tillägger T. Szymański.
Drutex SA har ett försäljningsnätverk med flera tusen affärspartners i 40 länder runt om i världen. Det är en föregångare till många aktiviteter, inte bara på marknaden för fönstersnickerier, som bidrar till att bibehålla statusen som en mästare i sin bransch. Företaget har fått internationellt erkännande bland annat tack vare den internationella kampanjen ”Drutex windows - choice of champions”, där ambassadörerna var Jakub Blaszczykowski, Philipp Lahm och Andrea Pirlo. Dessutom har företaget i flera år varit officiell sponsor och logistisk partner till Tour de Pologne, en tävling i UCI World Tour-cykeln. Förra året blev man också officiell partner till Inter Milan och inledde ett samarbete med Juventus Turin, Cagliari och Palermo. Utöver detta blev Drutex 2024 återigen sponsor till Orlen Oil Motor Lublin, det bästa speedwaylaget i Polen och ett av de bästa i världen.